REKLAMAČNÍ ŘÁD cestovní kanceláře Ingtours cestovní kancelář spol. s r.o.

(dále jen cestovní kancelář)

1.    Předmět

1.1.    Tento reklamační řád upravuje způsob uplatňování nároků zákazníka vyplývajících z odpovědnosti cestovní kanceláře za vady poskytnuté služby (reklamace) vč. podmínek uplatnění rozporu se Smlouvou o zájezdu a jejich vyřizování v souladu se zákonem č.89/2012 Sb., občanský zákoník a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele v platném znění.
1.2.    Tento reklamační řád se vztahuje na služby poskytované cestovní kanceláří s výjimkou nároků vzniklých z přepravy na základě tuzemských a zahraniční dopravních cenin, jejichž uplatňování a vyřizování se řídí platnými tarifními a přepravními předpisy dopravních společností.

2.    Uplatňování reklamací

2.1.    Práva z odpovědnosti za vady služeb poskytovaných cestovní kanceláří zákazník uplatňuje v provozovně cestovní kanceláře, v sídle nebo u zprostředkovatele služeb cestovní kanceláře, kde reklamované služby zakoupil, případně v místě poskytované služby u průvodce, delegáta nebo u jiného cestovní kanceláří pověřeného zástupce.
2.2.    Práva z odpovědnosti za vady doplňkově prodávaného zboží zákazník uplatňuje v kterékoli provozovně cestovní kanceláře, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží, tj. v provozovně cestovní kanceláře, kde reklamované doplňkově prodávané zboží zakoupil, případně i v sídle cestovní kanceláře.
2.3.    Zákazník je povinen uplatnit reklamaci včas bez zbytečného odkladu. Uplatnění reklamace na místě samém umožní odstranění vady okamžitě, zatímco s odstupem času se ztěžuje průkaznost i objektivnost posouzení a tím i možnost řádného vyřízení reklamace. Reklamaci může zákazník uplatnit jakoukoliv formou s uvedením data, předmětu reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace zákazník požaduje.
2.4.    Pokud zákazník vlastním zaviněním neuplatní práva z odpovědnosti za vady poskytnutých služeb na základě smlouvy o zájezdu, tj. u předem sestavené, nabízené a prodávané kombinace služeb cestovního ruchu za souhrnnou cenu, bez zbytečného odkladu, nejpozději však ve lhůtě 1 měsíce od skončení zájezdu, cestovní kancelář mu slevu z ceny nepřizná.
2.5.    Práva z odpovědnosti za vady ubytování je třeba rovněž uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději však ve lhůtě 6 měsíců. Práva z odpovědnosti za doplňkově prodávané zboží zaniknou, nebyla-li uplatněna do 24 měsíců ode dne převzetí.
2.6.    Zákazník je při uplatňování reklamace povinen uvést jméno, příjmení, adresu, co je obsahem reklamace, svou reklamaci zdůvodnit a podle možnosti i předmět reklamace průkazně skutkově doložit;  současně se doporučuje předložit doklad o poskytnuté službě, např. stejnopis objednávky, fakturu, potvrzení o platbě apod., čímž se usnadní vyřizování reklamace.

3.    Vyřizování reklamací

3.1.    Uplatní-li zákazník právo z odpovědnosti za vady služeb, které mu jsou poskytovány nebo které mu již byly poskytnuty, je průvodce zájezdu, vedoucí provozovny cestovní kanceláře poskytující předmětné služby nebo jiný cestovní kanceláří pověřený zástupce povinen po potřebném prozkoumání skutkových a právních okolností rozhodnout o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této doby se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od uplatnění reklamace zákazníkem, pokud se zákazníkem nebude dohodnuta lhůta delší.
3.2.    V případě ústního podání reklamace (např. v místě poskytované služby) je povinen průvodce zájezdu, delegát nebo jiný cestovní kanceláří pověřený zástupce sepsat se zákazníkem reklamační protokol, resp. potvrzení o přijetí reklamace. V protokolu uvede, kdy zákazník reklamaci uplatnil, osobní údaje zákazníka, co je obsahem reklamace (předmět reklamace), jaký způsob vyřízení reklamace zákazník požaduje; a dále datum a způsob vyřízení reklamace. Jestliže zákazník předá průvodci zájezdu nebo vedoucímu provozovny nebo jinému pověřenému zástupci cestovní kanceláře písemnosti, popř. jiné podklady týkající se reklamace, popř. reklamované zboží, musí být tato skutečnost v protokolu výslovně uvedena. Protokol, resp. potvrzení o přijetí reklamace podepíše sepisující průvodce zájezdu nebo vedoucí provozovny nebo jiný pověřený zástupce cestovní kanceláře. Zákazník obdrží jedno vyhotovení tohoto dokumentu a podpisem potvrdí souhlas s jeho obsahem a převzetí.
3.3.    V případě písemných reklamačních podání platí pro jejich obsah přiměřeně ustanovení odstavce 3.2.

4.    Součinnost zákazníka při vyřizování reklamací

4.1.    Zákazník je povinen poskytnout součinnost potřebnou k vyřízení reklamace, zejména podat informace, předložit doklady prokazující skutkový stav, specifikovat své požadavky co do důvodu a výše, apod. Vyžaduje-li to povaha věci, musí zákazník umožnit průvodci či jinému cestovní kanceláří pověřenému zástupci jakož i zástupci dodavatele služby přístup do prostoru, který mu byl poskytnut k ubytování apod., aby se mohli přesvědčit o oprávněnosti reklamace.
4.2.    V případech, kdy zákazník čerpá služby bez přítomnosti zástupce cestovní kanceláře a  poskytnutá služba má vady, je zákazník povinen dbát též o včasné  a řádné uplatnění nároků vůči dodavatelům služeb v tuzemsku či  v zahraničí.

5.    Způsoby vyřízení reklamace

5.1.    V případech, kdy je reklamace posouzena jako zcela nebo z části důvodná, spočívá vyřízení reklamace v bezplatném odstranění vady nebo v případech, kdy je to možné, i v poskytnutí náhradní služby či výměny zboží. Jinak cestovní kancelář poskytne přiměřenou slevu z ceny vadně poskytnuté služby.
5.2.    V případech, kdy je reklamace posouzena jako nedůvodná, je zákazník písemně informován o důvodech zamítnutí reklamace.
5.3.    Nastanou-li okolnosti, jejichž vznik, průběh a příp. následek není závislý na vůli, činnosti a postupu cestovní kanceláře (vis major) nebo okolnosti, které jsou na straně zákazníka, na jejichž základě zákazník zcela nebo zčásti nevyužije objednané, zaplacené a cestovní kanceláří zabezpečené služby, nevzniká zákazníkovi nárok na vrácení zaplacené ceny nebo na slevu z ceny.

6.    Ostatní ustanovení

V ostatním platí ustanovení obecně závazných právních předpisů, zejména občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele v platném znění.
V případě, že dojde ke sporu, má zákazník právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu; věcně příslušným subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je Česká Obchodní Inspekce, www.coi.cz

7.    Závěrečná ustanovení

Tento Reklamační řád vstupuje v platnost a účinnost dnem 1.1.2014 a nahrazuje Reklamační řád cestovní kanceláře  ze dne 1.1.1999

Ve Vrchlabí, dne 31.12.2013

Ing. Ivan  B ä u m l  v. r.
jednatel firmy

 

LASTMINUTE nabídky ubytování

kompletní nabídka ubytovacích zařízení

Wellness hotel SVORNOST,

Harrachov

Wellness hotel SVORNOST

od 1 190 KčJednolůžkový pokoj se snídaní

Středověký Hotel DĚTENICE,

Dětenice

Středověký Hotel DĚTENICE

od 1 990 KčJednolůžkový pokoj Tradiční se...

Chata NA ŠPICI,

Benecko

Chata NA ŠPICI

od 1 680 KčDvoulůžkový pokoj s polopenzí

Hotel ŠPINDLEROVA BOUDA,

Špindlerův Mlýn

Hotel ŠPINDLEROVA BOUDA

od 1 150 KčJednolůžkový pokoj se snídaní

Hotel THERMALPARK,

Dunajská Streda

Hotel THERMALPARK

od 2 925 KčJednolůžkový pokoj Standard s...

Lázeňský hotel TERRA Superior,

Janské Lázně

Lázeňský hotel TERRA Superior

od 1 550 KčLůžko se snídaní ve...

Spa & Wellness Hotel ORCHIDEA,

Velký Meder

Spa & Wellness Hotel ORCHIDEA

od 2 120 KčJednolůžkový pokoj bez stravy

Hotel PYTLOUN,

Harrachov

Hotel PYTLOUN

od 935 KčLůžko se snídaní ve...

HOLIDAY VILLAGE Senec,

Senec

HOLIDAY VILLAGE Senec

od 1 380 KčApartmán bez stravy (obsazení...

Pinia Hotel & Resort,

Špindlerův Mlýn

Pinia Hotel & Resort

od 1 450 KčJednolůžkový pokoj se snídaní...

Apartmány ALICE,

Harrachov

Apartmány ALICE

od 500 KčLůžko bez stravy v apartmánu

NaturMed Hotel CARBONA,

Hévíz

NaturMed Hotel CARBONA

od 3 040 KčLůžko s polopenzí ve...

Hotel HORIZONT,

Pec pod Sněžkou

Hotel HORIZONT

od 1 740 KčLůžko s polopenzí ve...

Amande Wine Wellness Hotel,

Hustopeče

Amande Wine Wellness Hotel

od 1 790 KčJednolůžkový pokoj Standard se...

Hotel HARRACHOV INN,

Harrachov

Hotel HARRACHOV INN

od 810 KčLůžko s polopenzí ve...

Hotel RUSTIKAL,

Dětenice

Hotel RUSTIKAL

od 1 390 KčJednolůžkový pokoj se snídaní,...

Penzion MAX,

Podhájska

Penzion MAX

od 410 KčLůžko bez stravy

SPA Hotel BÍLÝ HOŘEC,

Harrachov

SPA Hotel BÍLÝ HOŘEC

od 850 KčLůžko se snídaní

Hotel SRNÍ,

Srní

Hotel SRNÍ

od 1 190 KčLůžko se snídaní ve...

Apartmány KARMON PARK,

Velký Meder

Apartmány KARMON PARK

od 1 410 KčApartmán se snídaní (2 osoby)

Hotel STUDÁNKA,

Rychnov nad Kněžnou

Hotel STUDÁNKA

od 2 380 KčJednolůžkový pokoj se snídaní...

Hotel RÉVA,

Janské Lázně

Hotel RÉVA

od 950 KčLůžko se snídaní ve...

Hotel ALFONSKA,

Benecko

Hotel ALFONSKA

od 690 KčLůžko se snídaní ve...

Pension FAMI - Retro Design,

Staré Splavy

Pension FAMI - Retro Design

od 700 KčLůžko se snídaní

Hotel VEGA,

Luhačovice

Hotel VEGA

od 3 100 KčJednolůžkový pokoj se snídaní

 
Hotel Svornost Harrachov Hory Krkonoše.cz Intours Wellness-Tip.cz

created by SYMPACT